.

NAV Rødøy, Gildeskål og Meløy går digitalt.

Som følge av digitaliseringen i NAV vil besøkende fra 03.04.17 merke endringer ved oppmøte i NAV Gildeskåls publikumsmottak. Endringer skjer på alle lokale NAV-kontor i landet og det skjer etter sentrale føringer. Les informasjonen fra NAV under.

Det har allerede i en periode vært slik at de lokale NAV-kontorene ikke skal veilede brukere på regelverk som ikke har med oppfølging av brukere å gjøre. Det er ca. 50 ulike ytelser i NAV og ganske omfattende regelverk, faren for å gi feil veiledning er derfor stor dersom en skal prøve å ha oversikt over alle områder. På telefon sitter det spesialiserte NAV-ansatte som veileder på regelverk, utfylling av søknader med mer. Hva som er NAV-kontorenes rolle i forhold til spørsmål rundt statlige tjenester/ytelser blir enda mer spisset fra og med 03.04.17.

Les Hele informasjonen fra NAV her Pdf, 282 kB, åpnes i nytt vindu.

 


logo NAV

Sist oppdatert