Kontaktinformasjon under krise
Når telefon-, mobil- og nettforbindelsen fungerer
Telefon:
Brann: nødnummer 110
Politi: nødnummer 112 (øvrige henvendelser 02800)
AMK: nødnummer 113 (for akutt helsehjelp)
Legevakt: 116117
Gildeskål kommune: 75 76 06 00
Internett:
I en krisesituasjon vil kommunens nettside og Facebook-side benyttes aktivt til å informere innbyggere og andre.
Du finner oss på:
www.gildeskal.kommune.no Lenke til et annet nettsted.
Facebook Lenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu.
Når mobil-, fasttelefon- og nettforbindelsen er ute
Det er en svært krevende situasjon dersom mobil-, fasttelefon- og nettverksforbindelse er ute av drift. Ved slike hendelser er det vanskelig for kriseledelsen å nå ut med informasjon. Det kan derfor være nyttig for deg å vite at når en slik situasjon oppstår og vedvarer over tid, vil den kommunale kriseledelsen samles for å håndtere situsjonen på best mulig måte.
Skulle du i en nødsituasjon få behov for bistand fra nødetatene, vil kontakt kunne opprettes fra følgende steder:
- Inndyr: Gildeskål bo- og servicesenter.
- Storvik: Storvik barnehage.
- Nygårdsjøen: Nygårdsjøen oppvekstsenter.
- Sandhornøy: Sandhornøy eldresenter.
- Arnøyene: Sørarnøy skole.
Personellet på disse fem stedene kommuniserer med kommunal kriseledelse på Inndyr over satelittelefon.
Kriseledelsen kommuniserer videre mot nødetatene. I tillegg vil lokalt brannmannskap og lege kommunisere med egne nødetater over det nasjonale nødnettet.
Relatert informasjon
Sist oppdatert