Telefonens åpningstid er 08:30-11:00 og 13:00-15:00

Du får tre valg når du ringer inn, hvor det ene valget er «akutt time». De som betjener resepsjonen vil se de anrop som velger dette, og de vil bli prioritert i telefonkøen. Ber om forståelse for at dette valget kun skal brukes når det haster.

*************

Mer informasjon om du ønsker å benytte elektronisk kontaktskjema: 

https://www.besoklegen.no

Her velger man Gildeskål legekontor og login

Første gang man går inn må man registrere en bruker. Man må ha et mobilnummer registrert i pasientjournalen for å kunne motta meldinger. Tjenesten for dette koster 1 krone per mottatt melding. Dette går til teleoperatør, ikke til legekontoret.

Når du har registrert bruker kan man logge inn. Man har da et valg i venstre side som heter «kontakt resepsjonen» Her kan man skrive en melding til legekontoret på max 500 tegn. Velg tema «annet» Meldingen kommer til ekspedisjonen som sender den videre til rett lege eller svarer dersom det er noe hjelpepersonell kan svare på.

Man kan bruke dette til å bestille resepter, man skriver da i beskjeden hvilke legemidler dette gjelder.

Svar vil komme elektronisk og man logger inn på samme måte for å lese svar. Man får en melding på SMS om at svar ligger klart. Du må påregne inntil fem virkedagers svarfrist.