Korona (Covid-19)

Informasjon om situasjonen og om tiltak oppdateres forløpende på denne nettsiden.

Dagsenter

  • Generelt om tjenesten

    Beskrivelse

    Det kan søkes om å få plass ved Dagsenteret hvis det er behov for hjelp til å få en mer aktiv fritid, for å komme ut av en isolert tilværelse eller for å kunne avlaste evt. omsorgspersoner. Tjenesten kan gis individuelt eller i gruppe

    Målgruppe

    Et dagtilbud for hjemmeboende  med demenssykdom eller ved mistanke om kognitiv svikt.

    Kriterier/vilkår

    Kommunen vil i samarbeid med deg bestemme om du skal få tilbud om plass ved Dagsenteret eller eventuelt andre tjenester. Det er ditt eller familiens behov som er avgjørende.

    Pris for tjenesten

    Det beregnes dagbetaling, som tilsvarer kommunens til enhver tid pris for middagsserveing.

    Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

    aaa
  • Lover og forskrifter
    ___
  • Skjema

    Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

    Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søke om plass ved Dagsenteret.

    Søknaden sendes til

    Gildeskål Bo- og servicesenter
    Gibos

    8140 Inndyr, eller

    postmottak@gildeskal.kommune.no

  • Saksbehandling

    Saksbehandling

    Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Normalt kommer vi på et hjemmebesøk. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

    Saksbehandlingstid

    Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

    Klagemulighet

    Både omsorgsyter og den hjelpetrengende selv kan klage på avgjørelsen. Du kan klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok vedtaket. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, blir saken sendt videre til Fylkesmannen, som avgjør om klagen skal tas til følge.

  • Kontaktinformasjon

    Kontaktavdeling

    Avdeling:Servicekontoret
    Telefon:75760600
    Epost:postmottak@gildeskal.kommune.no
    Postadresse:Postboks 54 8138 INNDYR
    Besøksadresse:Kommunehuset 8140 INNDYR
  • Andre opplysninger
    Oppdatert:
    2018-12-27 10:36
Gildeskål kommune | Inndyrveien 72, 8140 Inndyr. Postboks 54, 8138 Inndyr | Telefon: 75 76 06 00 | Faks: 75 75 75 11 | E-post: postmottak@gildeskal.kommune.no | Org.nr: 845901422
|

Ansvarlig redaktør: Rådmann Helge D. Akerhaugen. Alle henvendelser vedr. innhold rettes til Servicekontoret

Web levert av CustomPublish AS