En individuell plan skal sikre at det til enhver tid er noen som har ansvaret for koordinering og oppfølging. Du skal få en koordinator som sørger for samarbeidet mellom tjenestene og fremdrift i planen.
Vi oppfordrer deg som bruker til å delta aktivt i å beskrive dine behov for tjenester og hvilke ønsker og mål du har.
Har du behov for tjenester både fra kommunen og fra spesialisthelsetjenesten (staten), har disse plikt til å samarbeide om å utarbeide planen.
Dette er en lovpålagt tjeneste. Se:
Du eller dine pårørende kan ta initiativ til å få laget en individuell plan, men hovedansvaret for utarbeidelsen ligger i hjelpeapparatet.
Du må legge ved fullmakt hvis det er noen som søker for deg.
Gildeskål kommune
Koordinerende enhet
Sjømyra 7
8140 Inndyr
Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.
Klageadgangen er forankret i den enkelte lov (se avsnittet om lover og retningslinjer). Statsforvalteren er klageinstans etter lov om sosiale tjenester i Nav, og Helsetilsynet i fylket er klageinstans etter helselovgivningen.
Det er retten til individuell plan du kan klage på. Men hvis en individuell plan ikke oppfyller kravene til hva en slik plan skal inneholde (se forskriften), kan du også klage på det. Klagen sender du til den instansen i kommunen som har behandlet saken.
Avdeling: | Koordinerende enhet |
Telefon: | 75760750 |
Epost: | koordinerende.enhet@gildeskal.kommune.no |
Postadresse: | Sjømyra 7 Gildeskål bo og servicesenter 8140 Inndyr |
Besøksadresse: | Sjømyra 7 Gildeskål bo og servicesenter 8140 Inndyr |